IMAP și POP sunt două metode diferite pentru a accesa e-mailul. IMAP este metoda recomandată atunci când aveți nevoie să verificați e-mailurile din mai multe dispozitive diferite, cum ar fi un telefon, tabletă și laptop.
IMAP vă permite să accesați e-mailul, indiferent unde vă aflați, de pe orice dispozitiv. Atunci când citiți un mesaj de e-mail utilizând IMAP, nu sunt efectiv descărcare sau stocate pe computerul dvs. fiind citit în serviciul de e-mail. Prin urmare, aveți posibilitatea să verificați e-mailul de pe dispozitive diferite, oriunde din lume utilizând telefonul, tableta, un computer etc. IMAP descarcă doar un mesaj atunci când faceți clic pe acesta și atașările nu se descarcă automat. În acest fel reușiți să verificați mesajele mult mai rapid decât POP.
POP se conectează la serverul de e-mail și descarcă toate mesajele noi. După ce acestea sunt descărcate pe PC sau Mac, acestea sunt șterse din serviciul de e-mail. Acest lucru înseamnă că după ce e-mailul este descărcat, mesajele pot fi accesate doar utilizând același computer. Dacă încercați să accesați e-mailul de pe un alt dispozitiv, mesajele care au fost descărcate anterior nu vor fi disponibile pentru dvs. Mesajele e-mail trimise sunt stocate local pe PC sau Mac, nu pe serverul de e-mail.

 

Configurare cont nou de e-mail in Outlook

 

1) Se accesează tabul ‘File’.  Apasați pe ‘Account Settings’ și selectați ‘Account Settings’ din meniul drop-down.
2) Apasați ‘New’ in noua fereastră.
3) Selectați opțiunea ‘Manually configure server settings or additional server types’ și click pe butonul ‘Next’
4) Selectați ‘Internet E-mail’ și apasați butonul ‘Next’
5) Introduceți următoarele setări în câmpurile corespunzătoare, iar in dreptul adresei de email dorite este un meniu drop-down denumit ‘More’ din care selectați opțiunea ‘Configure Email Client’
Your Name: numele contului dorit in Outlook
E-mail Address: adresa de email completă
Account Type: selectați IMAP or POP3 din meniul drop-down
Incoming mail server: numele serverul de mail ( exemplu : mail.nume-domeniu.ro )
Outgoing email server: acesta trebuie să fie la fel ca și ‘Incoming mail server’
User Name: adresa de email completă ( exemplu: office@nume-domeniu.ro )
Password: parola setata contului de e-mail
6) Apăsați butonul ‘More Settings’
7) Selectați tabul ‘Outgoing Server’ și activați opțiunea ‘My outgoing server ( SMTP ) requires authentication ‘
9) Apăsați ‘Ok’ pentru a vă intoarce la fereastra principală
10) Apăsați ‘Test Account Settings’ pentru a verifica daca totul este corect. Dacă este, veți vedea la ‘Status’ ‘Completed’
În cazul în care apar erori la transmiterea mesajelor este posibil ca furnizorul de internet să fi blocat portul 25 (standard) și să fie necesară modificarea acestuia cu portul 26.
Pentru aceasta, în fereastra de la punctul 7) selectați ‘Advanced‘ și modificați la ‘Outgoing server (SMTP)’ portul 25 în 26.
Dacă doriți să configurați conexiunea securizată (SSL) modificați cu porturile de mai jos:
Incoming server ( daca folositi IMAP ): portul 993 pentru SSL, 143 pentru TLS.
Incoming server ( daca folositi POP3): portul 995 pentru SSL, 110 pentru TLS.
Outgoing server (SMTP): portul 465 pentru SSL, 26 pentru TLS.
11) Dacă testul s-a încheiat cu succes, se apasă ‘Close’ pentru a vă întoarce la fereastra precedentă. După care apasă ‘Next’ și ‘Finish’ pentru a finaliza configurarea.

Add a Comment